קונדילומה איך נדבקים

דף הבית » קונדילומה איך נדבקים

איך נדבקים בקונדילומה?

יבלות באברי המין הן מחלה נגיפית בעור ובריריות, הפוגעות לרוב באזור איברי המין, דרכי השתן ופי הטבעת. לעיתים נדירות ניתן למצוא אותן גם בחלל הפה. יבלות אלו מתבטאות בצורה של היווצרות נגעים בודדים או מרובים, לעתים קרובות הן מחוברות במעין מקבץ, וצורתם מזכירה מעין כרובית. מספרם של היבלות יכול להגיע אף לכמה מאות (אך מאוד נדיר הדבר).

יבלות באברי המין נגרמות על ידי נגיף הפפילומה האנושי (HPV). עד כה אותרו כמאה זנים של נגיף הפפילומה האנושי, והזנים השונים של נגיף הפפילומה האנושי גורמים למחלות שונות. אך יחד עם זאת, לביטויים כגון: שומות, יבלות, פפילומות, כיבים קטנים בריריות באברי המין. ביטויים אלה נגרמים רק על ידי נגיף הפפילומה האנושי 6 ו -11, סוג זה של נגיף אינו גורם למחלות אחרות.

נגיף הפפילומה האנושי, הגורם ליבלות באברי המין, שייך לנגיפים בעלי אונקוגניות נמוכה (סיכוי להתפתחות סרטן), כלומר הוא כמעט ולא הופך לממאיר. אך הסיכון לחלות בסרטן עדיין אינו נשלל. זן נדיר מאוד של יבלות באברי המין בשם בושקה-לבנשטיין – אלה נגעי עור (יבלות) ענקיים המתפתחים יותר מכמה שנים באזור הנגוע.

חשוב לדעת, נגיף הפפילומה אינו נכנס לזרם הדם ואינו מועבר עם זרמו בכל הגוף. עיקר הפעולה שלו הוא בעור ובריריות. לפיכך, יבלות באברי המין אינן מופצות על ידי רוק, דם או זרע.

איך נדבקים בקונדילומה
קונדילומה איך נדבקים

לפיכך, השאלה הנשאלת – קונדילומה איך נדבקים?

תהליך ההדבקה מתרחש כאשר חסינותו של האדם מוחלשת, וישנם סדקים ופצעים בעור.

הנגיף אינו מתבטא זמן רב, הוא קיים בצורה לא פעילה בגוף. משמעות הדבר היא שאדם לא יכול אפילו לנחש לגבי הזיהום עד שתנאים נוחים יוצרים את הבסיס להתפתחות הנגעים שניתן יהיה להבחין. ישנה גם אפשרות שאדם יגלה על נוכחות של HPV רק, למשל, כאשר מתוכננת לידה ואחת מהבדיקות היא איתור HPV. אדם בעל חסינות חזקה, אין לו כל חשש מזיהום – מערכת חסינות חזקה מתמודדת היטב עם נגיף זה. אך למרבה הצער, רבים אינם יכולים להתהדר במערכת חיסונית חזקה, ולפיכך מספר הנגועים גדל מיום ליום.

מכיוון שקונדילומה היא תוצר של הידבקות במגע מיני. אפשרות ההדבקה עולה בחדות עם העלייה במספר בני הזוג המיניים. אמצעי מניעה אינם מגנים באופן מוחלט מפני העברת וירוסים. ולעתים קרובות אותם הנדבקים מנסים לטפל בנגיף בכל הדרכים האפשריות: מנטילת גלולות במרשם עד לתרופות ללא מרשם ומשחות "פלא". הבעיה היא שלא תמיד, ולעיתים קרובות טיפול זה כלל לא עוזר. להפך, הזמן המבוזבז נותן זמן לנגיף ולביטויים שלא להתפתח.

יש לציין, במקרים רבים קונדילומה אינה דורשת התערבות כלשהי, וזמן מה לאחר חזרת החסינות לרמות נורמליות, נגעי העור חולפים מעצמם. אך אין בכך כדי לפטור את המטופל מביקור אצל רופא, מכיוון שזמני ותהליכי הריפוי שונים עבור גבר ואישה. דבר נוסף אשר חשוב לדעת, במחלה ממושכת כאשר אותם נגעים לא נעלמים קיים חשד להתפתחות סרטנית. לכן, ישנה חשיבות להתייעץ עם רופא מומחה טרם כל נקיטת טיפול.

לקבלת פרטים והצעת מחיר טלפונית - שירות מהיר

לנוחיותכם ניתן גם לפנות ישירות ובמהירות לוואטסאפ שלנו 24/7

מדיקל סי

מדיקל סי - קובעים תוצאות שיא - להתרשמות כנסו

"The Top Of Laser Treatment"

טיפול ביבלות

גילוי נאות, המידע המופיע באתר www.medical-c.co.il לרבות בכל פורום בו נועד להתייחסות כללית בלבד, ואינו לראות בו בכל צורה ועניין, בין במישרין ובין בעקיפין, כייעוץ מכל סוג לרבות אך לא רק אין לראות בו יעוץ רפואי ו/או ייעוץ מקצועי, בנוסף אין לראות במידע חוות דעת רפואית ו/או כל חוות דעת אחרת. מובהר בזאת, כי אין המדובר בתחליף של בדיקות או מומחים וכי אין האמור באתר מהווה תחליף למומחה ו/או רופא ו/או כל ייעוץ רפואי אחר. האתר www.medical-c.co.il הינו פלטפורמה שיווקית המפרסם טיפולים אסתטיים. כלל המרפאות \ קליניקות המופנות ע"י האתר מחובתן ובאחריותן לקבלת כל האישורים הרפואיים לפעילותם ע"פ חוק.

השאירו מספר טלפון ואחד מצוות המומחים יחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן